و اما سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا رو اکیدا به هر کسی که می خواد با بچه کم سن و سال بره مسافرت توصیه می کنم . به جرات می تونم بگم هیچ جای دیگه ای نیست توی دنیا که بتونی با بچه ای به شیطونی این نخودچی بری و لذت ببری . ما از وقتی تصمیم به سفر گرفتیم چند آپشن رو بررسی کردیم ولی نه تایلند نه مالزی نه سنگاپور و نه بالی و نه مالدیو هیچ کدوم به خاطر ساعت طولانی پرواز و اینکه شک نداشتیم که نمی شه این بچه رو 7 الی 8 ساعت تو هواپیما نگه داشت نمی تونست توی گزینه هامون باشه .دبی و ترکیه موند که دبی هم که خب بیشتر برای خرید کردن خوبه که باز هم با این پسرک نمی شد یه خرید با خیال راحت رفت و ضمن اینکه به خاطر پول بی ارزشمون احتمالا چیز زیادی هم نمی شد خرید این شد که فقط موند ترکیه که باز هم استانبول رو بی خیال شدیم به همون دلایل با بچه رفتن و اینا که می دونستیم نمی زاره با خیال راحت به دیدن دیدنیهای استانبول بریم و خرید هم نمی شه کرد این شد که با توافق دسته جمعی با الی اینا و نازی اینا به این نتیجه رسیدیم که آنتالیا بهترین گزینه ممکن پیش روی ماست . خب در واقع ما سه تا خانواده بودیم و هر کدوم با یه بچه و البته نازی جون یه نی نی تو دلی هم داشت .

خب از اونجایی که سفر به آنتالیا تعریفی نداره جز یک هفته خوردن و آشامیدن و شنا کردن و رقصیدن شبانه خیلی سفرنامه خاصی نمی تونم بنویسم . شما تصور کن ما از لحظه ای که پامون رو گذاشتیم توی هتل مشغول خوردن انواع و اقسام غذاهای اسپایسی و کباب های ترکی و ماهی کبابی شده و انواع نوشیدنی ها شدیم و پشت بندش هم شنا توی استخر خوب و تمیز هتل تا لحظه ای که پامون رو گداشتیم بیرون از هتل و خب من چه سفرنامه ای بنویسم که حوصله تون سر نره آخه ؟! به نظرم جذابیتی نداشته باشه شما هی بخونین که ما چیا خوردیم و چند ساعت شنا کردیم و دوش گرفتیم و خوابیدیم و دوباره همین پروسه تا شب و شب هم تا 2 انواع و اقسام برنامه های سرگرم کننده از دیسکو بگیر تا کف پارتی و دیدن نمایش های گروه روسی مستقر توی هتل و باز هم خواب و از فردا صبحش مجددا همین پروسه تکرار . اینه که فقط به ذکر چند نکته اکتفا می کنم که شاید اگه قصد رفتن کردید به دردتون خورد .

- برای سفر به آنتالیا حتما هتل 5 ستاره بگیرید و حتما برید توی اینترنت و اسم دقیق هتل رو بزنید و مطمئن شید که همون هتل مد نظرتون رو بهتون داده آژانس . و اگر می خواین مثل ما یک هفته بدون هیچ محدودیتی توی خوردن و آشامیدن و استفاده از امکانات هتل لذت ببرین اولترا آل بگیرین پکیج رو . حسن بزرگ هتل ما این بود که خودش هم پارک آبی داشت و هم ساحل اختصاصی و هم یه زمین فوتبال بزرگ و هم زمین گلف و هم یه آمفی تئاتر بزرگ که شبا توش برنامه اجرا می کردن و واقعا تنوع برنامه اش فوق العاده خوب بود .

- حتما حتما اگه با هزینه اش مشکلی ندارین پرواز خارجی بگیرین که تو خود آنتالیا می شینه ( می دونین که پرواز ایرانی حق نشستن تو فرودگاه انتالیا رو نداره )چون بسیار بسیار زیاد اذیت کننده است از فرودگاه اسپارتا که یه فرودگاه نظامی بدون امکانات مناسب هست با اتوبوس رفتن تا هتل که حدود 3 ساعت طول می کشه . بیشتر از همه هم بچه ها اذیت می شن.

- حتما برای خودتون و برای بچه ها کرم ضد آفتاب خوب و کرم آفتاب سوختگی خوب و مناسب ببرین چون که از همون شب اول پوستتون چنان کباب می شه که توی تایلند نمی شه ! من برای بچه ها کرم ضد آفتاب ماستلا رو پیشنهاد می دم چون دیدم که اثر کنندگی بهتری نسبت به بقیه کرم های ضد آفتاب داشت . خب البته من نخودچی رو با لباس بردم تو آب که جز صورتش و نیمی از دست و پاش مجبور نباشم کرم مالیش کنم چون واقعا نمی زاشت و از طرفی به شدت از اینکه آفتاب سوخته شه می ترسیدم . کرم ترمیم کننده هم من خودم همه سفرهام میموزا می گیرم و به شدت ازش راضی ام . الی و نازی اینا هیچ کدوم کرم های ترمیم کننده دیگه ای که خریده بودن جواب نمی داد و به شدت پوستشون در اثر آفتاب سوختگی درد می کرد شبا ولی من خیلی کمتر اذیت بودم .

-  داروی کافی و مورد نیازتون برای بچه و خودتون رو حتما همراه ببرین چون دارو به شدت گرونه . همه چی دو یا سه برابر ایران . من برای پسرک گریپ میکسچر ، کپسول یوموگی (مخصوص اسهال مسافرتی ) دیفن هیدرامین ، هیدروکسی زین ، استامینوفن ، ایبوپروفن و پودر سنجد همراه برده بودم . که خب هیدروکسی زین به شدت به دردم خورد چون پسرک از روز سوم به حساسیت و آبریزش شدید افتاد و با همین هیدروکسی زین کنترلش کردم . یوموگی و پودر سنجد هم تقریبا هر روز بهش دادم چون اصلا از قبلش کمی بیرون روی داشت و اونجا هم به همون روند بود و گاهی شدت می گرفت . دو تا قوطی شیر خشک و یه قوطی سرلاک برنج هم بردم که اگه یه وقت غذاشون رو دوست نداشت حداقل سرلاک بخوره که خب جز یک وعده استفاده ای نشد . پوشک هم برده بودم یه بسته بزرگ . اونجا پوشک پمپرز هم بسیار گرون تر از ایران در می اومد . برای خودمون هم ادویل برده بودم که خب دو سه باری استفاده شد .

- فکر خرید از آنتالیا رو کلا از سرتون بیرون کنید به نظرم چون با توجه به دلار 3400 تومنی و لیر 2000 تومنی همه چی وحشتناک گرون بود . یه جفت دمپایی من برای پسری خوشم اومد 10 دلار بود در حالی که اینجا ماکزیمم با 7 تومن می تونی دمپایی خوب از نیکتا بخری . یه بیکینی خیلی خیلی معمولی بالای 120 تومن بود . کلا تو مغازه هاشون با سه تا چیز بهتون قیمت می دادن دلار ، لیر و یورو . اما اگه چیزی رو به دلار می خریدی قیمتش کمتر از لیر در می اومد . اشتباه نکنین یه وقت پولتون رو به لیر تبدیل کنین . همه چی رو با دلار حساب کنین بهتره .

- روی قیمتی که بهتون می دن از یه سری مغازه ها می تونین تخفیف بگیرین . مثلا من و حامی دو تا کلاه خریدیم که اولش هر کدوم رو گفت 45 لیر ولی وقتی دید ما با این قیمت بخرش نیستیم تا 25 لیر هم اومد پایین . یا مثلا الی و نازی هر کدوم یه پیرهن خریدن که اولش گفت 45 دلار ولی بعد تا 30 دلار هم اومد پایین .

- همون روز اول که رسیدین هتل در مورد تمام امکاناتی که روی پکیج آل یا اولترا آل دارین سوال کنین که یه وقت روز آخر نفهمین مثلا شام دیر هنگام داشتین ولی نمی دونستین . خب ما همون شب اول از یه آقایی که با خانم و دخترش اومده بودن و بسیار بسیار انسان های باحالی بودن فهمیدیم که هتل شام دیر هنگام می ده از ساعت 12 شب تا 6 صبح که خب دو سه شب ساعت های 1و 2 شب ازش استفاده کردیم . یا مثلا ساعت 9 شب تا 9.30 دیسکوی بچه ها برقرار بود که تازه شب سوم فهمیدیم .

- اصلا و ابدا به تورلیدرها اعتماد نکنید و اگه کمی زبان بلدین برین بیرون و از بیرون هتل تورها رو خریداری کنید . بی انصاف ها یه تور رافتینگ رو نفری 60 دلار حساب می کردن که بیرون هتل همون تور رو با 30 دلار می تونستی بگیری . کلا بدترین تور لیدرهای تمام مسافرت هامون رو من توی این سفر دیدم . واقعا هیچ کار مثبتی در جهت رفاه حالت نمی کردن فقط و فقط می خواستن مخت رو بزنن تا تور رو بکنن تو پاچه ات .

خب فعلا همین نکات به نظرم مهم اومد که گفتم حالا اگه باز نکته خاص دیگه ای یادم می اومد توی یه پست تکمیلی می نویسم .

با اینکه ما یه وروجک شیطون داریم که دیوار راست رو بالا می ره و یه لحظه آروم و قرار نداره و بعضی اوقات مثل غذا خوردن هاش تا سر حد جنون دیوانه مون می کرد گاهی تو رستوران اما باز هم تا اونجایی که ممکن بود خوش گذروندیم  البته که خوش سفری و ددر دوستی پسری هم خیلی کمک حالمون بود ، بچه ام رو بلافاصله بعد صبحانه می بردیم استخر و اب بازی و بعد از یکساعت می گرفت می خوابید تخت تا دو الی سه ساعت بعدش و بعد هم مثل یه گل خندون بلند می شد و غذاش رو که می دادیم دوباره آب بازی و باز دوباره خواب . به هر حال طبیعیه که با بچه به این سن و سال سفر رفتن مثل سفر دو نفره نیست و کمی محدودیت داره اما باید سعی کنی تو سفر محدودیت ها رو تبدیل کنی به یه فرصت برای با بچه خوش گذروندن و خاطره ساختن . مثلا شبی که کف پارتی بود خب من به خاطر نخودچی نتونستم برم و کنار حامی باشم اما خب به جاش رفتیم با پسرک تو ساحل یه عالمه شن بازی کردیم و بابا حامی رو تنهایی فرستادیم رفت کف پارتی یا مثلا شبی که گروه روسی برنامه رقص فرانسوی رو تو آمفی تئاتر برگزار می کردن شیطونک من حوصله اش همون اول سر رفت و اصلا حاضر نبود ثانیه ای آروم بمونه تو بغل و باعث می شد کناری های ما هم نتونن با تمرکز برنامه شون رو ببینن این شد که من به حامی گفتم تو بشین من می رم پسری رو می برم زمین بازی و بردمش یه عالمه تاب بازی کرد انقدر که خسته شد و تو همون تاب خوابید . برای استفاده از استخر و پارک آبی هم نوبتی با حامی نگهش می داشتیم . تنها چیزی که من و حامی رو اذیت کردن بالا آوردن های پشت سر هم نخودچی توی راه برگشت بود که واقعا ما رو ترسوند و باعث شد خود نخودچی تا رسیدن به تهران بد اخلاقی کنه (البته من شب قبل رفتن رفتم براش قطره متوکلوپرامید بخرم از داروخونه اما گفت بدون نسخه نمی دم و خب دست من به جایی بند نبود اون وقت شبی )

سفر خوب و به یاد موندنی ای بود الهی شکر . به آقایون هم که پر واضحه بسیار بسیار خوش می گذره به خصوص از همه بیشتر بابت اینکه وقت سفرشون رو مجبور نیستن به خرید اختصاص بدن ! می تونم بگم سفر به آنتالیا یک ریلکسیشن محضه و نه هیچ چیز دیگه ای . به همه بچه دارها به خصوص بچه شیطون دارها توصیه می کنم که برای خوش گذروندن آنتالیا رو جز گزینه های اصلی شون قرار بدن . به ما بد نگذشت ایشالله که به شما هم نمی گذره .

neda

ma ham 3 hafte pish raftim antalia ba bache kheili khoob bood, ma hotel kervansaray Lara boodim, mitoonam beporsam shoma che hoteli raftid

یلدا

سلام عزیزم همیشه به سفر و شادی ...میخواستم بدونم الان برای یه سفر سه نفره باهمون هتل آلترا آل تو آنتالیا چند در میاد البته ببخشیدا[ماچ]

هستی

سلام عزیزم...همیشه به سفر وخوشی باشید...کوچولوی گلت رو از طرف من ببوس ...میشه لطفا بگید کدوم هتل بودین و اسم پروازتون چی بود گلم ...منم ۲ تا بچه دارم که همین تابستون میخوام ببرمشون انتالیا ... اگه راهنماییم کنی ممنونت میشم مهربونم....اخه امکانات هتلتون اینطور که گفتید کامل و خوب بوده....فکر میکنم برای ماهم مناسب باشه...بازم مرسی عزیزم [ماچ]

کتی

توی ساحل انتالیا میشه با خیال راحت با بکینی شنا کرد؟ اخه راستش من خاطره خوبی از هیز بازی برخی از اقایون توی کشورهای اسلامی ندارم!!!

سانی

ممول جان دستت در نکنه عالی بود فقط کاش قیمت تور رو واسه این امکانات میگفتی.فدات

008

اطلاعاتی که دادی عالی بود منم هفته بعد میرم دایما بیز اونجا برای جت اسکی واین چیزا پول زیادی میگیرن؟ اگر بتونم انگلیسی صحبت کنم راحت میتونم تو شهر بگردم؟

دوستم من5شبه 28 شهریور میرم منتظر جوابتم توصیه خاصی هم اگر داری خوشحال میشم بشنوم:)

ما2450000دادیم(نفری)نی نی هم نداریم:( فکر کنم قیمت خوبیه البته با پرواز آسمان میریم آژانس جهان باستان تو مفتح شمالی

نيلو

سلام عزيزم ما ماه عسل را ميخوايم بريم انتاليا ميشه يك هتل خوب و پرواز مناسب و هزينه هاي اضافي كه ممكنه پيش بياد واسم بگين ممنون ميشم راستي من ميخوام لباس عروسي و ارايشگاه برم يعني عروس و داماد واقعي ايا هتلي هست اين امكان را داشته باشه اگه هم شد تماس بزاريد من تماس ميگيرم باهاتون

السا

سلام ميشه بپرسم شما چه هتلى رفتيد ؟ ما هفته ديكه داريم ميريم آنتاليا نفرى 6-7 ميليون شما چه هتلى رفتيد و چند داديد ؟